Начало ММА Защо UFC избра Paramount пред Netflix за новия си TV договор

Защо UFC избра Paramount пред Netflix за новия си TV договор

Защо UFC избра Paramount пред Netflix за новия си TV договор
0

Когато UFC започна преговори за ново споразумение за излъчване, мнозина очакваха естественият партньор да бъде Netflix. Стрийминг гигантът вече си осигури права върху WWE „Monday Night Raw“ чрез сделка с TKO Group Holdings (собственик на UFC и WWE) и излъчи първото боксово шоу на TKO – мегасблъсъка Канело Алварес – Терънс Крофорд. Логично изглеждаше UFC да последва същия път.

Затова мнозина останаха изненадани, когато миналия месец UFC обяви седемгодишен договор с Paramount на стойност 7,7 милиарда долара. Дори президентът на UFC Дейна Уайт призна: „Не мислех, че Paramount ще се окаже нашият партньор.“

Какво се случи с Netflix? Отговорът е в стратегията на компанията. Президентът на TKO Марк Шапиро разкри в подкаста The Varsity, че Netflix е искал само „качеството, но не и количеството“.

„Бяхме близки до сделка с Netflix, но те бяха категорични – интересуваха се единствено от големите събития, 13-те нумерирани галавечери на UFC,“ каза Шапиро. „Те не искаха останалите 30 Fight Night карти. Казаха: ‘Дайте ни плащанията на гледане, които ще пускаме без допълнителна такса за абонатите, и сме готови да платим премия. Но не искаме обем.’

Това нежелание да излъчват пълния календар на UFC отвори вратата за Paramount и CBS, които приеха пълния пакет от събития. Така Netflix отпадна от надпреварата, въпреки първоначалните очаквания, че ще бъде фаворит.

тагове: