
Когато UFC започна преговори за ново споразумение за излъчване, мнозина очакваха естественият партньор да бъде Netflix. Стрийминг гигантът вече си осигури права върху WWE „Monday Night Raw“ чрез сделка с TKO Group Holdings (собственик на UFC и WWE) и излъчи първото боксово шоу на TKO – мегасблъсъка Канело Алварес – Терънс Крофорд. Логично изглеждаше UFC да последва същия път.
Затова мнозина останаха изненадани, когато миналия месец UFC обяви седемгодишен договор с Paramount на стойност 7,7 милиарда долара. Дори президентът на UFC Дейна Уайт призна: „Не мислех, че Paramount ще се окаже нашият партньор.“
Какво се случи с Netflix? Отговорът е в стратегията на компанията. Президентът на TKO Марк Шапиро разкри в подкаста The Varsity, че Netflix е искал само „качеството, но не и количеството“.
„Бяхме близки до сделка с Netflix, но те бяха категорични – интересуваха се единствено от големите събития, 13-те нумерирани галавечери на UFC,“ каза Шапиро. „Те не искаха останалите 30 Fight Night карти. Казаха: ‘Дайте ни плащанията на гледане, които ще пускаме без допълнителна такса за абонатите, и сме готови да платим премия. Но не искаме обем.’“
Това нежелание да излъчват пълния календар на UFC отвори вратата за Paramount и CBS, които приеха пълния пакет от събития. Така Netflix отпадна от надпреварата, въпреки първоначалните очаквания, че ще бъде фаворит.