Антъни Джошуа си върна трона в тежка категория, след като победи Анди Руис. Британецът отново притежава четири от поясите, а успехът му през уикенда със сигурност е зарадвал спонсорите.
30-годишният Джошуа получава солидните 8,3 милиона паунда годишно, за да рекламира различни продукти, а собствениците на въпросните марки със сигурност са треперили пред екрана да не би да се стигне до нова загуба от мексиканеца.
Hugo Boss, Jaguar, Land Rover, Audemars Piguet и Beats By Dre са част от компаниите, които Джошуа рекламира. Всички те са избрали световния шампион заради спортните му умения и успехи, както и заради външния му вид. И затова му плащат милиони.
Успехът на Руис върна Джошуа сред най-разпознаваемите спортни звезди на планетата, но специалисти предричат, че той няма как да достигне висините на Флойд Мейуедър или тези на сънародника си Дейвид Бекъм.
„Победата над Руис не прави Джошуа по-стойностен за рекламодателите. Но го върна на мястото, на което беше преди загубата в първия двубой. В индивидуалните спортове рекламодателите са на принципа – ти си толкова добър, колкото в последния си двубой.
Виждаме хора, които падат от висините много бързо. Това е защото не са концентрирани в битките и спорта си, както и в създаването на името си като марка. Нямаше съмнение, че Джошуа трябваше да победи Руис. Иначе щеше да бъде приключен за спонсорите и за спорта.
Сега трябва да инвестира добре парите си и му е нужен план за следващите 4-5 години, чисто в маркетингов план“, казва специалистът Марк Борковски.
„В момента Антъни трябва да компенсира загубените позиции на рекламния пазар. Победата над Руис не означава, че приходите му ще нараснат. Вероятно ще се запазят на същото ниво, а дори е възможно да спаднат“, продължава той.
Специалистът обаче изрази мнение, че Джошуа няма как да достигне нивото на Дейвди Бекъм, който изгради нетна стойност от 300 милиона паунда. Нито пък да достигне Флойд Мейуедър. Но Джошуа може да се движи в правилна посока и да повлияе добре на поколенията, които се стремят да бъдат като него.
„Антъни наистина не е на нивото на Мейуедър. Флойд е глобална личност, докато Джошуа трудно ще пробие в Америка. И не знам дали боксът като цяло може да генерира рекламни пари като голфа, футбола и тениса.
В историята няма много британски личности, които да са постигали грандиозен успех на световния пазар.Разбира се, изключваме Дейвид Бекъм, който много правилно от Англия се премести в Испания, а след това и в САЩ. Той завладя всички тези пазари“, продължава анализа си Борковски.
„Джошуа трябва да мисли и върху друго – да бъде пример. Трябва да учи младите на култура, на социално поведение. В политически план Антъни е фигура, която ще бъде влиятелна дори след края на кариерата си. Но трябва да управлява много внимателно марката си. Това ще бъде много по-трудно от пребиването на някого на ринга.
Ако ме попита, бих го посъветвал да мисли върху социалната си цел. Светът е сложно място за поколението, което Джошуа представлява. Поведението му извън ринга е изключително важно.
Боксьорите винаги са хора от беден произход, които са успели да се измъкнат и да постигнат нещо в живота си. Негова отговорност е да дава добър пример. Целта не е да покажеш каква кола караш или с какво се бръснеш.
Джошуа е икона и гласът му се чува. Трябва да помага и да бъде от хората, които ще „заредят“ тази страна“, завършва специалистът.