Начало Други ПОЛЕЗНО: Какво да ядем преди и след тренировка

ПОЛЕЗНО: Какво да ядем преди и след тренировка

ПОЛЕЗНО: Какво да ядем преди и след тренировка
0

Необходимо ли е да ядем преди тренировка

  • Повечето хора се чувстват по-комфортно, когато правят кардио без да консумирали храна минимум 2 часа преди това.

Но ако сте решили да  правите силова тренировка не е препоръчително да е на празен стомах. Закуската преди силова тренировка е добре да бъде въглехидратна, за да имате необходимата енергия.

От какво значение е типа тренировка:

Има огромна разлика между  два часа тренировка по йога и два часа тежка силова тренировка. Йога – това е натоварване с низка интензивност, която е свързана с дишането, затова не е препоръчително да сте яли преди нея.

Преди тренировка е добре минимум 1,5-2 часа да сте  приключили с храненето, като разбира се е добре това да сте приели въглехидра и белтъчини.

Ако се занимавате с крофсит – между началото на тренировката и края на последното хранене трябва да са изминали поне 4 часа. По този начин ще активирате целият си организъм.

Каква храна  е добре да приемаме преди тренировка, за да изгорим мазнините

Същестува една заблуда у повечето хора, че по време на кардио горите мазнини, но това не е точно така. По време на кардио тренировка използваме гликоген от черния дроб, 45-60 мин. Мазнините се изразходват от органзима много икономично, основно по време на отдих, сън и спокойни занимания. Затова каквото и да изядете преди тренировка – няма да повлияее особено на този процес. За да се поддържате във форма не е толкова важно какво сте изяли преди това, а колко е общата калорийна стойност на приетите от вас храни за деня. Именно от калорийния баланс и ежедневната ви активност зависи колко мазнини ще изразходи вашият ораганизъм.

Какво е най-добре да ядем след  тренировка?

Основно след тренировки е добре да се приемат белтъчини – тъй като по време на тренировка създаваме стрес за нашите мускули. По време на тренировка, тялото ти черпи отгликогенови резерви“ съхранявани в мускулите ти. След последното повторение, мускулите ти са се изчерпали откъм гликоген и са разрушени.

Консумацията на протеини и въглехидрати 30 минути до един час след тренировката зарежда енергийния ти запас, изгражда и възстановява разрушените мускули .

Най-добре след тренировка да консумирате протеини и по-малко въглихидрати:

  • Пуешко или пилешко месо ( най-добре на пара )
  • Малка шепа сурови ядки
  • Различни горкси плодове (боровники, къпини , малини)
  • Яйца / сирене
  • Протеинов шейк / препоръчително да не е с животинско мляко, а с бадемово, соево или кокосово мляко /.

 

 

Остави твоят коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.