Президентът на Matchroom Boxing – Еди Хърн, последва примера на Оскар Де Ла Оя от Golden Boy Promotions и призна, че боксът е изпаднал в криза, след като HBO и Showtime официално напуснаха бизнеса с излъчването на събитията от този спорт. Това сложи край на десетилетия, в които именно тези две телевизии трупаха състояние от бокса, но изглежда интересът на широката публика вече не е същият.
„Бойците излязоха от контрол в изискванията си, а в същото време не предлагат стойност за цената си. Боксът стана много скъп. Когато си на ринга, боксът ти носи големи успехи и се цени високо. Купуват се PPV пакети и се пълнят зали. Боксът, като бизнес, трябва да започне отново да дава стойност на телевизиите“, каза Хърн за iFL TV.
Matchroom има дългосрочен договор с DAZN за своите гали, а Top Rank и Queensberry са си гарантирали отношенията с ESPN. Но все по-рядко тези компании имат възможност да предават мегасблъсъци между най-добрите състезатели в бизнеса.
Достатъчно е да погледнем как вървят преговорите между Тайсън Фюри и Олександър Усик за безспорната титла в тежка категория. Сагата там продължава вече втора година. В същото време Дионтей Уайлдър се качва на ринга веднъж в годината, ако не и по-рядко. Единствено Саул Алварез поддържа огънят жив с мачове през 4-5 месеца и то срещу водещи конкуренти.
Всичко това отвори ниша за един нов вид бокс – инфлуенсърски. Джейк Пол, Логън Пол и KSI изграждат цяла империя там и то без да предлагат особено високо качество. Разликата е, че не се страхуват да рискуват и правят нужното шоу, за да удовлетворяват масите.