От година-две насам в бокса се появи нов феномен, за радост или не на всеки фен. Влогъри, ютюбъри, инфлуенсъри – наричайте ги както желаете, започнаха да се предизвикват помежду си в професионални боеве.
Някои от най-популярните започнаха да оглавяват галавечери, а мачът между KSI и Логан Пол дори се превърна в най-гледаното събитие в историята на платформата DAZN.
Изглежда тъжно, че тези момчета са тренирали само няколко месеца, а засенчват истински бойци, израснали в залата. А не пред камерата и в интернет кафето.
Ютюбърите притежават огромни фен бази, които следят неотлъчно всяка тяхна изява.
? 18 months on from their first verbal exchange, @KSIOlajidebt and @LoganPaul are ready to settle their score
— Sky Sports Boxing (@SkySportsBoxing) November 4, 2019
„Искаха да участвам в организацията на първия мач, но им отказах. Двадесет хиляди билета по-късно и 1,4 милиона платени гледания по-късно… няма как да се дърпам от този реванш!“, сподели Еди Хърн преди реванша в САЩ.
Мнозина продължават да определят сблъсъка като пародия. Цифрите са стряскащи, но трябва да се запитаме дали тези нови „фенове“ на бокса всъщност са вярна аудитория, която ще гледа спорта и в бъдеще… или по-скоро се наслаждава на цирковете, които инфлуенсърите правят.
Малко неща са по-грозни от битка между влогъри.
Всяко второ момче в кварталната зала може да схруска тези типове за закуска. Най-странното е, че са с професионални лицензи, някои вече имат и победи на ринга, говорят за кариера…
Ако не се аргументираме, ще бъде просто хейт. Не, не бива да имаме нищо против допълнителен шум около бокса, допълнителна реклама. Нека да има такива битки, но да са за благотворителност. Нека има кауза. А не клоунада с цел пълнене на влогърския джоб.